A Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) Jelcz-Laskowice üzeme megkezdte az új 2,0 literes benzinmotor gyártását. Az erőforrás a Toyota Új Globális Platform (TNGA) motorcsalád tagja, és a Toyota Corolla (hatchback és kombi) hibrid változataiban, illetve a hagyományos hajtású RAV4 modellben jelenik majd meg. Röviddel a gyártás megkezdése előtt a vállalat bejelentette, hogy hogy a TMMP másik lengyel üzeme (Walbrzych) 2021-től egy e-CVT sebességváltóval egészíti ki meglévő termékpalettáját. A nemrégiben megvalósult befektetések és a mostani bejelentések világosan jelzik a TMMP Jelcz-Laskowice és Walbrzych üzemeinek fontosságát, amelyek továbbra is a Toyota hagyományos és hibrid hajtásláncok gyártási központjainak számítanak Európában.
Miután a Toyota öntöltő hibrid elektromos meghajtású modelljeinek értékesítése egyre nagyobb arányt részt képvisel a vállalat összesített európai eladásaiban (2019 első félévében elérve az 52%-ot), a japán autógyártó mind több hibrid hajtáslánc-komponens gyártását helyezi át Európába. A TMMP lengyelországi Jelcz-Laskowice üzemében a héten megkezdődött az új 2,0 literes TNGA benzinmotor gyártása, ami a Toyota Corolla hibrid változatait, illetve a hagyományos technológiájú RAV4 modelleket hajtja majd. A lengyel energiaügyi miniszterhelyettes, Krzysztof Kubóv, a beruházási és fejlesztési miniszterhelyettes, Grzegorza Puda és a Toyota Motor Europe elnöke, Dr. Johan van Zyl részvételével megrendezett ünnepségen hivatalosan is munkába állították a 2,0 literes TNGA motor szerelőszalagját. A mintegy 90 millió eurós befektetéssel létrehozott új gyártósorokat fejlett automatizálás, megnövelt gyártási teljesítmény és tovább tökéletesített ergonómia jellemzi.
“Ma kezdődik meg a 2,0 literes TNGA motor gyártása, amit három évvel ezelőtt jelentettünk be. A Walbrzych üzemben 2018-ben indult el az 1.8 e-CVT gyártása, nemrégiben pedig bejelentettük, hogy 2021-ben egy új e-CVT gyártását tervezzük. A mai nap fontos mérföldkövet jelent, hiszen Lengyelországban, Jelcz-Laskowicében mostantól egy újabb fontos elektromos hajtáslánc-részegység készül. Mindkét itteni üzemünk fontos szerepet játszik a Toyota európai (hagyományos és hibrid) hajtáslánc-stratégiájában; ezt az is világosan jelzi, hogy vállalatunk az évek során több mint egymilliárd eurót fektetett be és 2700 munkahelyet hozott létre Lengyelországban.” – fogalmaz Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnöke.
“Gyárainkat folyamatosan átalakítjuk és felkészítjük a mindig változó piaci trendek alapján, hiszen mind nagyobb az igény a csekély károsanyag-kibocsátású hibrid-elektromos hajtásláncok iránt. Termékeink közt hamarosan megjelennek majd az Európában gyártott és értékesített Toyota-modellek elektromotorjai is. Arra törekszünk, hogy kialakítsuk az alacsony emissziójú hibrid-elektromos technológia európai gyártási központját.” – teszi hozzá Eiji Takeichi, a Toyota Motor Manufacturing Poland elnöke.
A 2.0 literes Dynamic Force TNGA motor
A modern, 2,0 literes, négyhengeres TNGA motor összehangoltan tud működni a hibrid hajtás e-CVT rendszerével, de önállóan is alkalmazható egy hagyományos hajtásláncban. Ez az új Toyota Dynamic Force motor Atkinson-ciklusban működve még alacsonyabb hőmérsékleten is kiváló termikus hatásfokot kínál. Ennek eredményeképpen egy hibrid-elektromos (HEV) jármű kivételesen alacsony NOx-kibocsátással képes működni: 91,6 százalékkal kisebb emisszióval, mint amit az Euro 6 szabvány egy azonos lökettérfogatú benzinmotor számára előír.