Egy férfi számára az autó nemcsak közlekedési eszköz: önkifejezés, felelősség, büszkeség, örömforrás. Minden, ami egy XXI. századi Playboy számára is fontos. Éppen ezért a világ egyik legnépszerűbb, ikonikus életmód magazinja, a Playboy hazai kiadása az idei évben is megrendezi Az Év Autója versenyt. A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártója, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota a tavaly a Lexus LC szupersportkupé által a ’Modern ikon’ kategóriában és a Toyota C-HR crossover által ’Legmerészebb újdonság’ kategóriában elhozott első hely után idén is jó eséllyel pályázik a rangos elismerésre. A 2019-es Playboy Év Autója címért az ’Úttalan utakon” kategóriában a vadonatúj Toyota RAV4, a ’Hibrid Power’ kategóriában a vadonatúj Toyota Corolla Touring Sports, a ’Legmerészebb újdonság’ kategóriában a 17 év után feltámadó sportautólegenda Toyota Supra, míg a ’Legmenőbb frissülés’ kategóriában az új Lexus RC F Track Edition száll ringbe.
A világ egyik legnagyobb presztízsű, véleményformáló férfi életmód magazinja, a Playboy számára az autók világa hazai terep: kevés olyan tárgy akad, amely egy-egy gyönyörű autóhoz hasonló rajongást, birtoklási vágyat tud kiváltani a férfiakból, amely egyszerre státusz szimbólum, önkifejezési eszköz, és praktikus használati tárgy. Éppen ezért a Playboy hazai kiadása idén újra megszervezi a rangos Playboy Év Autója versenyt, ahol az egyes kategóriákban egy elismert autós szakújságírókból álló zsűri, és az olvasók szavazatai alapján is odaítélnek egy-egy elismerést. Az idei évben Playboy az Úttalan utakon, az Elect-Rocksztár, a Szuperhős, a Hibrid power, a Legmenőbb frissülés és a Legmerészebb újdonság kategóriákban hirdette meg a megmérettetést, amelyen három Toyota és egy Lexus modellre szavazhatnak a szakmai zsűri tagjai és az olvasók. Az internetes szavazatok az alábbi linken adhatóak le 2019. szeptember 23.-áig: https://www.marquardmedia.hu/caroftheyear/
Toyota RAV4 Hybrid Selection AWD (az Úttalan utakon kategória jelöljte)
A világ első és azóta is legnépszerűbb SUV-jának, negyed évszázados múltra és 8,5 millió eladott példányra visszatekintő legújabb, ötödik generációja. A SUV kategóriát életre hívó RAV4 vadonatúj generációja az elődöknél markánsabb, szögletes formát kapott. 4,6 méteres hosszával csupán 5 milliméterrel rövidebb, mint elődje, szélessége egy, a tengelytávja három centit nőtt, tágasabb lett az utastere és az 580 literes csomagtér is. Teljesen megújult a műszerfal, a középkonzol tetejét felfelé kiemelkedő érintőképernyős egység foglalja el. A vadonatúj RAV4 elérhető a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásláncának összkerékhajtású változatával is, amelynek rendszerteljesítménye 222 lóerő, és 8,1 másodperc gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órára. Az összkerékhajtás a korábbinál nagyobb hajtóerőt képes átvinni, a tapadását veszített kereket pedig immár elektronika fékezi, hogy a másik oldalira is jusson hajtás. Az eddigi értékesítési statisztikák alapján az ügyfelek több mint 90%-ban környezetbarát hibrid kivitelben választják a vadonatúj RAV4-et.
Toyota Corolla Touring Sports Selection Hybrid 2.0 (a Hibrid power kategória jelöltje)
A világ legépszerűbb, több mint öt évtizedes múltra és 47 millió eladott példányra visszatekintő személyautójának legújabb, tizenkettedik generációja mindhárom karosszériaváltozata (az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sports) látványos formát kapott. Elődjéhez képest arányai is változtak, a Touring Sports hossza hat centivel 4,65 méterre nőtt, a tengelytávot pedig tíz centivel 2,7 méteresre nyújtották, hogy még több legyen benne a hely. A kombi csomagtartója alapesetben 598 liter. Az autó karosszériája 60 százalékkal merevebb lett, a súlypontja egy centivel került lejjebb. A sportos vezethetőségéhez az is hozzájárul, hogy új multilink hátsó futóművet és állítható lengéscsillapítást is kaphat. Talán még fontosabb, hogy a vadonatúj Toyota Corolla a világ első autója amely két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással is elérhető. A Touring Sports kivitelhez a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtásából kétféle választható: az ultra-takarékos 1,8 literes, 122 lóerős és a sportos, 2.0 literes, 180 lóerős kivitel, utóbbi lett a Hibrid power kategória jelöltje. Az eddigi eredmények szerint az ügyfelek több mint 50%-ban környezetbarát hibrid kivitelben választják a vadonatúj Corollát.
Toyota GR Supra (a Legmerészebb újdonság kategória jelöltje)
A több, mint négy évtizedes hagyományokra visszatekintő sportautólegenda 17 év után feltámadó vadonatúj, ötödik generációja. A versenypályákon is otthonosan mozgó új Toyota GR Supra a Toyota sportautóhagyományainak esszenciája: a modell 3,0 literes, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. A kettős megfúvású turbótöltő, a precíz közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a változó szelepvezérlés 340 lóerőt és 500 Nm forgatónyomatékot hoz ki a blokkból, ami 4,3 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára, a végsebesség pedig 250 km/óra. Idén, az autó bevezetésének első évében mindössze 900 szerencsés európai vásárlóhoz érkezik meg a vadonatúj Toyota GR Supra. Ők lesznek az elsők, akik kiélvezhetik ezt a letisztult, vérbeli sportkocsit, emellett pedig Supra-tulajdonosként számos különleges előnyben részesülnek majd – nem véletlen hogy az első éves allokáció percek alatt gazdára talált.
Lexus RC F Track Edition (a Legmenőbb frissülés kategória jelöltje)
Ami a Toyota számára a Supra, az a Lexus számára az RC F: a márka legendás sportautóhagyományainak megtestesülése. A limitált szériás Lexus RC F Track Edition sportkupé egyszerre nyers erőt és kifinomultságot sugárzó, versenypályán nemesített vonalai senkit nem hagynak hidegen. A valódi versenyautók szellemiségét hordozó modell látványa azonnal megdobogtatja azok szívét akik értékelni tudják a kompromisszumoktól mentes teljesítményt és a korlátokat nem ismerő kifinomultságot. Az RC F Track Edition tervezésekor fontos szempont volt, hogy a teljesítményfanatikusok a menetkörülmények lehető legszélesebb spektrumában tudják kihasználni az autó képességeit. Éppen ezért az első és hátsó szénszálas légterelőknek nem csupán a látványa lenyűgöző: elengedhetetlen szerepük van a súly és a légellenállás csökkentésében és a leszorítóerő növelésében. Az RC F Track Edition szíve az 5 literes V8-as, 32 szelepes, 644 lóerős alumínium motorblokk, amely a 8 fokozatú Sport Direct Shift kormánykapcsolókkal is ellátott automata sebességváltó segítségével elemi erővel, 4,3 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességre a Lexus ikonikus sportautóját, míg a meggyőző fékerőről a Brembo karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.