Annak érdekében, hogy a vállalat sikeresen menedzselhesse az autóiparban évszázadonként egyszer bekövetkező, jelenleg zajló átalakulást, amit a CASE (csatlakoztatott, autonóm, megosztott, elektromos) technológiák térnyerése indukál, a Toyota csoport felgyorsítja azokat az intézkedéseket, amelyek a leányvállalatok szerteágazó tevékenységeinek még jobb összehangolását és az ezáltal elérhető szinergialehetőségek kiaknázását célozzák.
A Toyota Csoport hajtásláncfejlesztési tevékenységét alapjában gyorsíthatja fel az a csoporton belüli átszervezés, amelynek keretében a kormányműrendszerek és hajtómű alkatrészek fejlesztését végző Toyota leányvállalat JTEKT részére átadásra kerül a Toyota részesedése a váltóművek, differenciálművek, nyomatékátalakítók, kipufogórendszerek, katalizátorok és fékrendszerek fejlesztésére specializálódott Yutaka Seimitsu Kogyo vállalatban. A részvények átadásával a vállalat tovább kívánja a JTEKT és ezáltal a Toyota csoport hajtáslánc-tevékenységeinek versenyképességét. A lépés egyben lehetőséget teremt majd a fejlesztési tevékenység felgyorsítására is. A részvények átruházásának befejezése után a Yutaka Seimitsu tevékenységei – beleértve a hajtáslánc elmeit (azon alkatrészek, amelyek a sebességváltóművön keresztül átviszik a motor forgatónyomatékát a kerekekre), illetve az ezek gyártását szolgáló gépeket – átkerülnek a Toyotától a Toyota-leány JTEKT vállalathoz.
A Toyota csoport jelenlegi hajtáslánc-tevékenységei során megoszlanak a feladatok a Toyota, a JTEKT és a Yutaka Seimitsu között az egyes hajtáslánc-elemek fejlesztését és gyártását illetően. A Toyota és a Yutaka Seimitsu foglalkozik a differenciálművekkel, míg a JTEKT a nyomatékszabályozó eszközökért (elektronikus vezérlésű 4WD tengelykapcsolók) felel.
Az elektromos hajtású járművek fokozódó népszerűsége miatt várhatóan jelentős mértékben megváltozik majd a járműpiac szerkezete. Azáltal, hogy a hozzáadott érték növelésével bővül a Toyota csoport hajtáslánc-termékeinek palettája, illetve hogy modularizált, kompaktabb és könnyebb termékek készülhetnek, várhatóan javul majd a vállalatcsoport hajtáslánc-tervezési és újító képessége, ez pedig pozitív hatással lesz az értékesítésre. Ez a most bejelentett megállapodás végső célja.