A Reálszisztéma Csoport története 1989-ben indult. A vállalkozás zászlóshajója a 25 éves múltra visszatekintő autókereskedelmi üzletág, amely Magyarország legnagyobb Toyota és Lexus márkakereskedése és egyben a legnagyobb hazai hibridautó centruma. A Reálszisztéma Autókereskedelmi Kft. két kiemelkedő adottságú és méretű telephelyen, rendkívül koncentráltan működik és kizárólag a fenti márkákat forgalmazza.
Berki Istvánt, a Reálszisztéma Csoport tulajdonosát az autós üzletágukról kérdeztük:
A Reálszisztéma miért a Toyota és Lexus mellett döntött?
Amint egy család életében fontos a biztos anyagi háttér, egy vállalkozás esetében is alapvető a tőkeerő. A Toyota a világ legnagyobb piaci kapitalizációjú autógyártó társasága, amelynek tőzsdei értéke ez év augusztus végén meghaladta a 200 milliárd US dollárt, ez megközelítően megegyezik a Toyotát követő három autógyártó együttes piaci kapitalizációjával.
A két márka évtizedek óta a megbízhatóság egyik szinonimája, az autóipar innovációjának meghatározója.
Igaz-e az az állítás, hogy „új ipari forradalom” zajlik az autóiparban és ebben vezető szerepet játszik a Toyota és a Lexus?
Az autóipar történetének minden bizonnyal legdinamikusabb évtizede következik az alternatív hajtásláncok (hibrid, elektromos, hidrogén) robbanásszerű terjedése és az önvezető autók több fokozatban történő bevezetése miatt.
Ezek közül a legfejlettebb állapotban lévő, legnagyobb volumenben értékesített alternatív megoldás, a hibrid rendszer, amelyet több mint 20 éve vezetett be a Toyota Prius modell révén a gyár. Ma a hibrid modellek rendkívül széles választékban, a Toyota Yaristól a Lexus LS luxus limuzinig megvásárolhatók. A Toyota az elmúlt évben több mint 1,5 millió darab hibrid autót értékesített a világban.
A dízel hajtású személyautók gyártását a konszern 2018 tavaszán befejezte. A tisztán elektromos hajtású autók tömeges gyártása csak később, a 2020-as évek elején kezdődik, mivel az akkumulátorok jelenleg még nem eléggé fejlettek. A hatótávolság jelentős növelése, a töltési idő radikális csökkenése valószínűleg az új, szilárdtest akkumulátorok bevezetése útján, pár év múlva érhető el.
Az önvezető autók egytől ötig kategorizált autonóm szinteken folyamatosan jelennek meg. Az egyes és kettes autonóm szintű kocsikat a Toyota és a Lexus már évek óta gyártja. Az ötös szintű, bárhol teljesen önvezető autók megjelenésére még hosszú ideig várni kell.
Milyen szerep jut a nőknek az autóiparban?
Szerencsére egyre több nő kap szerepet az autóiparban. A 2019 januárjától gyártásba kerülő vadonatúj Lexus UX modell vezető mérnöke Chika Kako volt, aki nem csak a Lexus első női főmérnöke, de a Lexus International ügyvezető alelnöke is. Fontos, hogy egy, a fejekben talán férfiasnak számító iparágban is jelentős szerepet kapjanak a nők.
Mi a Reálszisztéma sikerének kulcsa?
A biztos háttérnek és alapfilozófiánknak megfelelően „a földön járva” próbáljuk az általunk forgalmazott márkák erejét kihasználni és a legmagasabb kiszolgálást nyújtani ügyfeleinknek. A hibrid modellek iránti növekvő keresletnek és munkatársaim odaadó munkájának köszönhetően az idei évben várhatóan 1500 új hibrid gépkocsit értékesítünk. Ez az eredmény pedig megköveteli, hogy a jövőben is megfeleljünk ügyfeleink elvárásainak.