Az elődmodell nélküli Toyota C-HR 2016 év végi bemutatásakor valódi kategóriateremtő újdonságnak bizonyult, amely minden várakozáson felüli sikereket hozott a Toyota számára, és minden korábbinál népszerűbbé tette a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtást.

Az autó magával ragadó, futurisztikus formavilága korosztálytól függetlenül elképesztő népszerűséget hozott a modell, és rengeteg új ügyfelet a Toyota számára. Az új, 2020-as Toyota C-HR ugyanazt a látványos formanyelvet és rendkívül dinamikus teljesítményt finomítja tovább, amellyel a modell elnyerte különleges helyét a Toyota portfóliójában, számos új technológiával, és egy nagyobb teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás lehetőségével kiegészítve azt.

Mindezek ismeretében vélhetően nem tévednek nagyot azok az autóipari elemzők akik úgy vélik, elődmodelljéhez hasonlóan az új generáció is sikerre van ítélve, és még tovább erősítheti a zöld meghajtások élharcosaként ismert Toyota szerepét az európai és a hazai piacon.

A 2016-ban bemutatott dinamikus crossover, a Toyota C-HR esetében az extravagáns külsőhöz remek kezelhetőség társult, mindemellett szegmense legjobb emissziós mutatóival büszkélkedhetett. Nem csoda, hogy igen erős hatást gyakorolt a C-kategóriás szabadidőautók piacára. Pályafutásának első évében 120 000 Toyota C-HR talált gazdára Európában, és szinte azonnal sikerült elérnie a szegmens tíz százalékos piaci részesedését. Mi több, tízből nyolc darab hibrid hajtáslánccal készült. A sikertörténet folytatódott, ennek bizonyítéka, hogy több mint 400 000 autós vezet jelenleg Toyota C-HR modellt szerte Európában.

A legfontosabb hír azonban az, hogy az új, 2020-as Toyota C-HR egy még erőteljesebb hibrid rendszer előnyeit kínálja, ráadásul fokozott menetdinamikával, kifinomultabb külső és belső formatervvel, valamint korszerűsített, a legújabb multimédiás technológiákat felvonultató HMI-kezelőfelülettel érkezik.

Az új hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vásárlók két hibridváltozat közül választhatnak, erre ezidáig a szegmensben nem volt példa. A 122 lóerős, 1,8 literes hibridrendszer megmarad, azonban korszerűbb, lítium-ion akkumulátorával a korábbinál kisebb öko-lábnyomot hagy, CO2-kibocsátása pedig jelenleg mindössze 109 g/km (WLTP szabvány szerint). A valódi csúcs az erőteljes, 2,0 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc. A 184 lóerős rendszer – amelynek legalacsonyabb CO2-kibocsátási értéke csupán 118 g/km (WLTP) – sikeresen ötvözi az energiahatékonyságot és a kiváló menetteljesítményeket; a korszerűsített futómű és a kedvezőbb NVH-értékek pedig zökkenőmentesebb, csendesebb utazást és magasabb szintű menetdinamikát tesznek lehetővé.

Ami a megjelenést illeti, az új Toyota C-HR hű marad eredeti identitásához: merész stílust képviselő kupészerű vonalaival továbbra is élesen elkülönül mind a Toyota modellskálája, mind a C-kategóriás szabadidőautók szegmesének többi tagjától. Az autó első és hátsó részén látható finom változtatások letisztultságot, kifinomultságot, ugyanakkor dinamizmust sugároznak, míg a legújabb LED-technológiával szerelt fényszórók és a hátsó lámpák új formába rendeződtek.

A Toyota 2019-es fedélzeti multimédia rendszere immár teljes okostelefon-integrációt tesz lehetővé az “Apple CarPlay” és az “Android Auto” rendszerek jóvoltából. Ezen felül “over the air” technológiával frissíthetők a navigációs rendszer térképei; új autó vásárlásakor a Toyota ingyenes hároméves előfizetést kínál a félévente kiadott frissítésekre. Az új Toyota C-HR fedélzeti kommunikációs rendszere lehetővé teszi, hogy az utasok zavartalanul élvezhessék a MyT alkalmazás kapcsolt szolgáltatásait. Ráadásul a Toyota C-HR leleplezésekor az applikáció egy vadonatúj szolgáltatásával is megismerkedhetünk majd: ez pedig az ún. hibrid coaching, amely személyre szabott képzést kínál: a vezetők megtanulják, hogyan autózhatnak minél tovább elektromos üzemmódban és hogyan használhatják ki egyre természetesebben a hibrid hajtáslánc előnyeit a mindennapi vezetés során.